Tja, Dagens sakimaker

Idag vet jag knappt vad jag ska göra ;p ändå rätt skönt!
jag ska rida Rappe & Lilleman iaf efter en och en halv veckas
vila. Kul kul.
Sola, bada, springa, bada osv ;) dagens saker.
 
Just det, glassen jag just ätit var gjord av :
 
röda vinbär
hallon
smultron
svarta vinbär
körsbär
 
och allt detta ifrån trägården :)
 
mossade det så gått jag kunde, sen smälte jag
vanlij glass i micron så att det blev mjukt, sen i med
bären, blandade och sen ner i frysen igen. Så idag blev
det glass med allt det där, gud vad gott det vart.
Det smakade verkligen sommar :D
 
det ända som var lite dåligt var att jag smälte glassen för mycket
så det blev en lite konstig konsistens på glassen. Men det gjorde
inte så mycket för mig ;) dags att gå ut plocka lite bär och göra
ny. Ska även prova med krusbär och lite sånt :D jag tog såklart ut
kärnan ifrån körsbären också.
Prova ni, det är super gott  !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0